Spring videre til hovedindholdet

Kom godt i gang med "Den komplette skolepakke"

Andreas Soll avatar
Skrevet af Andreas Soll
Opdateret for over et år siden

Denne vejledning er til dig, der netop har været i dialog med os angående ”Den komplette skolepakke” og har truffet en beslutning om at indgå i et samarbejde med os. Her vil de forskellige trin for at komme i gang med vores skolepakke vises:

Trin 1: Indhentning af informationer

Vi ønsker at sikre, at I kommer godt i gang med jeres skolepakke og for at gøre processen lettere for dig, har vi udarbejdet en formular. I denne formular beder vi dig om at give de nødvendige oplysninger, så vi kan oprette jer i vores system. Du kan tilgå denne gennem dette link.

Når du har udfyldt denne formular, har vi alle de oplysninger, vi har brug for, til at starte med at opsætte software og systemer, så det er skræddersyet til jeres skole. Men inden vi kan påbegynde dette, er det dog nødvendigt at få styr på en kontrakt.

Trin 2: Kontrakt


Når vi har modtaget de nødvendige oplysninger for at påbegynde vores samarbejde med jeres skole, vil vi udarbejde en kontrakt, som vi vil sende til den myndige person. Når den myndige person har underskrevet kontrakten, og alle juridiske formaliteter er blevet afklaret, vil vi begynde at fokusere på den tekniske del.

Trin 3: Teknisk forarbejde


Inden vi kan præsentere vores løsning for jer, er der en del arbejde, der skal udføres. Når kontrakten er blevet underskrevet, vil vi begynde at tilpasse vores software og forskellige systemer til jeres skole. På den måde behøver I kun at oprette en konto for at få adgang til de forskellige funktion.

De undervisere, der er blevet udvalgt som indkøbere, vil modtage en e-mail i løbet af denne proces, der forklarer, at de skal aktivere deres konto på vores bestillingssystem. E-mailen vil se således ud:

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, Font/skrifttype

Automatisk genereret beskrivelse


Når du klikker på ”Aktiver konto”, bliver du omdirigeret til en side, hvor du kan aktivere din konto. Her skal du blot udfylde din ønskede adgangskode, da vi allerede har taget os af alt det besværlige arbejde for dig.

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, software, Webside

Automatisk genereret beskrivelse


Hvis vi har nogle spørgsmål om, hvordan jeres system skal opsættes, vil vi kontakte jer, for at sikre, at alle parter er tilfredse.

Trin 4: Opsætning af printere og undervisning af lærere

Når den tekniske del er afsluttet, vil vi kontakte jeres skole for at aftale tid og sted til opsætning af printer samt undervisning af undervisere i softwaren. Vær opmærksom på, at hvis der skal opsættes over 40 printere, vil opsætningen og undervisningen ikke finde sted samme dag.

Til undervisning er det vigtigt, at alle lærere, der skal deltage i undervisningen, husker at medbringe deres computer og har oprettet en bruger på LAB3D Cloud inden undervisningen begynder. Du kan oprette en bruger på følgende hjemmeside. Hvis du er i tvivl om, hvordan du opretter en bruger på LAB3D Cloud, kan du lære mere i denne artikel. Hvis du stadig oplever problemer, vil vi gennemgå det i undervisningen.


Der er ikke fastsat et bestemt antal timer til undervisningen, da det vigtigste for os er, at alle er trygge ved at bruge vores 3D-printere og software, LAB3D Cloud. Vi kører altså ikke hjem igen, før alle undervisere føler sig komfortable med at anvende vores 3D-printere og software.

Hvis I på et tidspunkt befinder jer i en situation, hvor det nye skoleår er startet, og der har været udskiftning af lærere, kommer vi gerne ud igen og underviser jeres nye lærere. Dette vil blive udført uden ekstra omkostninger, da vi lægger stor vægt på, at vores aftale med jer er transparent og uden skjulte udgifter.

Når vi har installeret printerne hos jer og undervist jeres undervisere i brugen af vores 3D-printere og software, er I klar til at begynde med jeres 3D-printning.

Trin 5: I gang med 3D-printning


Det første stykke tid og de første print kan være udfordrende. Her er det vigtigt at huske, at det tager tid og erfaring, før alle får grebet om den tekniske del af 3D-printning. I denne fase er det vigtigt at bevare glæden ved 3D-printning og en positiv indstilling.

Vi vil kontakte jer 14 dage efter, vi har været ude på jeres skole og opsætte jeres printere og undervise jeres undervisere. Her følger vi op på, om I ønsker en tilpasning i systemet. I er altid velkomne til at kontakte os, også før de 14 dage er gået, hvis I oplever problemer. Vi vil gerne understrege, at der ikke findes nogle dumme spørgsmål, og vi er altid klar til at guide jer igennem eventuelle udfordringer. Hvis nogle af jeres undervisere er i tvivl om vores kontakt oplysninger, kan de findes på vores printere, hvor vores telefonnummer og e-mail er angivet.

Når I på et tidspunkt løber tør for filament eller har brug for at få skiftet jeres printplade, kan indkøberne købe alt dette via vores bestillingssystem. Hvis du er i tvivl om, hvordan du placerer din første ordre på bestillingssystemet, har vi en artikel, der vil guide dig igennem processen.

Når vi har fået jeres skole i gang med 3D-printning, vil vi tre gange årligt komme forbi på et servicebesøg, uanset hvor i landet i befinder jer, for at sikre, at alt fungerer som det skal, så i trygt kan fokusere på undervisningen.



Besvarede dette dit spørgsmål?