Spring videre til hovedindholdet

Fejlmeld en printer der ikke virker

Andreas Soll avatar
Skrevet af Andreas Soll
Opdateret for over et år siden

Uheldet kan være ude, og der kan ske et nedbrud på jeres 3D-printer mellem jeres faste serviceintervaller. Men bare rolig, vi sørger for, at I kommer hurtigt i gang med at printe igen. Det er muligt at få skiftet en printer med det samme. Der kan være tilfælde, hvor det ikke giver mening at vente på, at en montør kan komme forbi til en service på stedet. Dog skal I være opmærksomme på, at det kræver lidt arbejde fra jeres side.

Hvordan melder jeg en printer fejl, så den bliver skiftet?

Der er flere måder at fejlmelde en printer på. I kan sende en mail til [email protected] (det er det nemmeste for os), men I er også velkomne til at ringe til os på +45 21 99 03 07 og taste 3 i telefonmenuen.

Begræns skaden via LAB3D Cloud

En 3D-printer, der ikke virker korrekt, er ikke altid synlig for alle. Derfor er det vigtigt at få lukket printeren ned, så andre ikke bruger den, indtil en montør har kigget på den. Dette kan gøres på følgende måde:

Det er vigtigt, at du er logget ind som lærer og ikke elev. Elever har ikke denne mulighed.

  1. Gå til print.lab3d.dk og log ind.

  2. Klik på den printer, der skal lukkes ned.

  3. Tryk på tandhjulet øverst i højre hjørne (printerindstillinger).

  4. Sæt et flueben i "I stykker?"

  5. Tryk på "Gem ændringer".

Sådan skal det se ud efterfølgende:

Find oplysninger om LAB3D

For at vi kan hjælpe dig bedst muligt, har vi brug for at kunne find frem til hvilke problmer og hvilken printer du du står med. Alle printere på skoler er mærket med et Printer ID. Disse er unikke for hver printer og kan hjælpe os med at finde printeren du står med. Printer ID står på en gul label, som er påsat printerens stål ramme.

Ombytning af printer med det samme:

Se i videoen her under, hvordan du skal pakke din nye printer op, og den gammel ned igen.

Besvarede dette dit spørgsmål?